Wednesday, January 15, 2014

En dat waren alweer 5 maanden..

Daar zit ik dan, op het kantoor, mijn laatste officiele stagedag is aangebroken. Dat er nu al bijna 5 maanden voorbij zijn klinkt voor mij ongelofelijk, dat zijn bijna 153 dagen!

Al voor mijn aankomst op Curaçao ben ik erg goed opgevangen door de dames. Zo is er bij mijn appartement gekeken, zijn er daar foto’s gemaakt en is er geholpen met de nodige informatie en papieren. Ik keek erg uit naar mijn tijd op Curaçao en dit heeft ook al mijn verwachtingen overtroffen.
In mijn eerste stageweken (september) werd ik erg goed geholpen. In de eerste week voelde ik mij al erg thuis en had ik het idee dat ik al goed ingewerkt was. Dit komt mede dankzij de leuke werkomgeving en ik wist zeker dat dit een leerzame en leuke periode zal worden.

Er liepen al gelijk veel projecten, de dames waren druk met de Curaçao Clean Up en hier heb ik, daar waar mogelijk, gelijk geassisteerd. Dit was dan ook gelijk het eerste grote project wat ik mee maakte. Wat een tijd en moeite zat hierin, maar hier heb ik al een uitgebreide blog over geschreven (http://curacaocares.blogspot.com/2013/09/de-curacao-clean-up-2013.html).
Hierna volgden vele andere projecten zoals bijvoorbeeld: ”Autumn-Camp”  (BearingPoint Caribbean); “EY 65+” (Ernst & Young) en de “Clothing drive” (Girocares). 

Elk van deze projecten was zeer goed uitgedacht en het is fantastisch om te zien dat ook de medewerkers van de bedrijven een grote betrokkenheid toonden. Mijn aandeel in de verschillende projecten was zeer divers, van het helpen bij de projecten tot het ontwerpen van de inschrijfformulieren en het contact met de pers. Naast het helpen bij deze projecten waren er op de achtergrond natuurlijk ook allerlei andere werkzaamheden die moesten worden uitgevoerd. Zo heb ik mij veel bezig gehouden met de analyse van de communicatie/marketing plannen, de social media, google anaytics en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Inmiddels is mijn laatste dag dus aangebroken en zitten wij midden in het project CURA DOET, het grootste vrijwilligersproject van het koninkrijk. Ik kan deze helaas niet helemaal als medewerker van Curaçao Cares meemaken, maar ik ga dit zeker volgen in Nederland.


De tijd is snel gegaan, heel snel. Ik wil nogmaals een heel groot compliment maken naar Curaçao Cares. Ik heb mij erg thuis gevoeld, en over de begeleiding heb ik ook niks te klagen gehad. Jullie gaven mij veel verantwoordelijkheden, met daarnaast ook de ruimte om te leren.

In mijn blog over de Curaçao Clean Up gaf ik het al even aan, maar de toewijding die deze dames voor de projecten hebben die zij realiseren is ongelofelijk. Ik had mij geen beter stagebedrijf kunnen wensen.

Masha masha danki voor deze mogelijkheid!!